Favorit-recept !

God eftermiddag !


Nu har jag kollat på Pistvakt i närmare fyra timmar ! :o
man fastnar så lätt vid den älskade serien :p

jag har inte gjort så mycket mer idag, än att baka O'boy-kakor, som tog slut i ett nafs !
supergoda !

här får ni receptet :
O'boy-kakor, ca 30 st .

125 g smör
1 dl socker
1 ägg
2 msk kakao
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
( jag fick det inte till någon "smet" så jag fick smälta lite smör och hälla på för att få den mer degig )

Glasyr:
4 msk O'boypulver
1 msk vatten
1 dl florsocker
Strössel

Hur gör jag ?
1. Rör smör och socker pösigt.
2. Tillsätt ägget. Blanda i mjöl, kakao och bakpulver.
3. Klicka ut smeten på en bakplåtsklädd plåt.
4. Grädda i 175 grader i ca 10 minuter i mitten av ugnen. Låt svalna på ett galler.
5. Rör samman o'boy, vatten och florsocker till en glasyr och garnera de avsvalnade kakorna med glasyren och strösslet.


så fina blir dom !

ha en fortsatt trevlig kväll !

Jonna Loves You ♥


Kommentarer
Postat av: johanna

låter bra ! :D

2010-01-24 @ 18:21:24
URL: http://johannaaaab.blogg.se/
Postat av: Lovisaaa

O´boy kakor tycker inte jag smakar oboykakor änns:P

Tog lång tid för oss att få bort O´boy-kakorna :P

2010-01-25 @ 14:53:40
URL: http://lovisacookie.blogg.se/
Postat av: elin sundgren

De ser jättegoda ut :D

måste prova att baka de någon gång!

2010-01-27 @ 16:40:20
URL: http://elinsuundgren.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn, tack !
Kom ihåg dig själv här !

Din epostadress, tack ! ( visas inte för någon annan än mig )

Din bloggadress, tack !:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0